Durante a súa intervención, o Ministro destacou o traballo profesional dos empregados públicos e o extraordinario labor dos servizos públicos que ten España que, “coa súa dedicación e esforzo, fixeron que a Administración Pública sexa unha aliada para a saída da crise”.
Neste sentido, Montoro asegurou que grazas á función pública, o Goberno puido emprender a modernización da Administración, “imprescindible para a recuperación económica e para que o país siga progresando”.
Esta nova normativa para a reforma do funcionamento das Administracións Públicas implanta unha Administración totalmente electrónica, interconectada, transparente e cunha estrutura clara e simple. En concreto, recóllese en senllas Leis: a Lei do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, e a Lei de Réxime Xurídico do Sector Público.
Esta reforma baséase en dous eixos complementarios: o referir a as relacións externas da Administración con cidadáns e empresas, da que se ocupa a Lei do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas; e á organización e relacións internas dentro de cada Administración e entre as distintas Administracións, na que se centra a Lei de Réxime Xurídico do Sector Público.
Principais novidades para os cidadáns.
Principais novidades para as empresas.
Maior transparencia e funcionamento máis áxil das Administracións Públicas
As ganancias de axilidade serán tanto para a xestión de procedementos administrativos, ao prever que todas as comunicacións entre Administracións serán integramente electrónicas en todos os seus procedementos, o que permitirá reducir tempos de tramitación, como nos procesos de elaboración de normas, ao prever, no ámbito estatal, un procedemento abreviado, o que facilitará dar respostas regulatorias máis rápidas a determinados problemas.
A iso únense distintas medidas que profundan na senda de transparencia iniciada no último ano. Entre elas destaca a creación dun inventario único e público de todos os organismos e entidades vinculados ou dependentes de todas as Administracións. Calquera cidadán e empresa poderá coñecer que organismos e entidades públicas existen en cada momento en calquera Administración, ao que se une que todos os organismos e entidades estatais, con independencia da súa denominación, deberán engadir as siglas que identifican a súa natureza xurídica. Iso contribuirá a mellorar a súa sinalización no mercado de forma clara e fácil para a súa identificación xurídica por calquera operador.
Para profundar na mellora da transparencia tamén se crea un novo rexistro estatal no que constará toda a listaxe de órganos de cooperación nos que participa a Administración Xeral do Estado, así como dos convenios que o Estado ten subscritos con outras Administracións.
Por outra banda, tamén se gaña en transparencia nos procedementos de elaboración de normas ao prever a realización dunha consulta pública a través da web con carácter previo á elaboración das propostas normativas. Tamén haberá unha avaliación das iniciativas normativas aprobadas o ano anterior como mecanismo de control ex post, co obxectivo de analizar os efectos da súa aplicación, o grao de cumprimento dos seus obxectivos e facer, si fose necesario, propostas de modificación ou derrogación.
Ademais, as Conferencias Sectoriais (principal órgano de cooperación entre o Estado e as Comunidades Autónomas) serán informadas os proxectos normativos, cando afecten o ámbito competencial doutras Administracións Públicas, co obxectivo de mellorar o intercambio de información entre as distintas Administracións e evitar a aparición de duplicidades.
Mellor cooperación e coordinación entre as distintas Administracións Públicas
Por primeira vez, regúlanse nunha lei os elementos básicos de composición e funcionamento da Conferencia de Presidentes, formada polo Presidente do Goberno e os Presidentes autonómicos.
Regúlanse de forma máis precisa as Conferencias sectoriais como órganos de cooperación esenciais entre o Estado e as Comunidades Autónomas, onde se reúnen periodicamente os ministros e conselleiros competentes por razón da materia. Por primeira vez os seus Acordos serán, con carácter xeral, de obrigado cumprimento.
Finalmente, tamén se inclúen medidas específicas para mellorar o funcionamento da Administración Xeral do Estado, entre as que se atopa a esixencia para os membros do Goberno, Secretarios de Estado, Subsecretarios, Secretarios Xerais, Delegados do Goberno e Directores Xerais dos requisitos de idoneidade previstos na Lei 3/2015, de 30 de marzo, reguladora do exercicio do alto cargo da Administración Xeral do Estado ou a previsión da tramitación electrónica das propostas e acordos do Consello de Ministros.
Deputación A Coruña
Avenida Porto da Coruña, 2
15006 A Coruña
Tel 981 080 300
sedeconcellos.soporte@dacoruna.gal